This page has moved to a new address.

差一点 Almost

i type, u read: 差一点 Almost

i type, u read

Thursday, June 18, 2009

 

差一点 Almost

虽然我的题目是“差一点”,但跟阿杜的歌完全没有关系。我只是想分享我生命中的“差一点”。对我而言,“差一点”是指靠近了,就那么几步就到了,可是最终没有达到。
My post has the same title as one of the Singapore singer's song title, but there is no connection between this post and that song. I would like to share with all of you the incidents that "almost" occur in my life.

在我要上初中一的时候,我申请转校到一间新建的学校(因为比较靠近家),可是他们说爆满了,无法收纳我。我很失望,心里面也不想到镇中读书,因为传说中的镇中是很烂的(恕我直言)。那时还是年底的假期,还未开学,在朋友的鼓励下,我决定去读X校。于是,妈妈便带我去报名,也还了注册费。不过,后来还是没有去X校就读。我
差一点就读X校,差一点就错过与镇中的良师益友相识的机会,差一点就与TOWNIAN这个名分擦肩而过。从一点,我们可以看到就那么一步可以带来很大的区别。在那间学校我理所当然也会认识很多朋友和老师,可是却不会是我在镇中认识的,我也会有的求学生涯。



When I was about to study in Form One, I applied to transfer to another secondary school which is nearer to my house. However, my wish was not granted because they said there was no space for me. In fact, I am very thin, why no space for me? =( Haha... Thence I decided to study in other school , I registered and paid the school the registration fee. In the end, I ended up in SMK Kuching Town No.1. I
almost end up in other school, I almost lose the chance to know the teachers and friends in Kuching Town, I almost say bye bye to " TOWNIAN". From here, we can see that just a small step can bring a lot of differences. In that school I will still get to know a lot of friends and teachers but they are not the one I met in Kuching Town, and the experience is totally different.



众所周知,我之前最抗拒参加国民服务。在班上只要有谈到国民服务,我一定是举手反对的那一位。原因有很多,不过主要的原因是我不愿离开温暖的被窝,到其他地方受苦受难。在名单出炉之前,我很认真祷告,求神让我逃过这一难。可是神知道什么东西对我们有益处,我最终还是那个幸运儿。我知道自己中选后,绞尽脑汁想逃避。原想去报读私立学院,以延迟参加国民服务(希望到最后是不用去的),可是又不甘心,因为SPM的成绩都还没有揭晓。最后成绩揭晓了,又想等奖学金,只好乖乖就范,参加服役去了。后来在营中认识到了很多谈得来的朋友、学习到很多人生哲理、也掌握到人与人之间相处的技巧,还有机会参加一些刺激好玩的活动。欲知更多我服役获得的益处,请按这里。总之,我获益不浅。我
差一点就失去参加服役的良机。曾经,我是如此愚昧... ...


The main point here is I hurt my leg's muscle. Haha..

I think everyone knew I hate National Service before this. I was the one who always said NS should be abolised everytime we discussed about NS in class. There are many reasons I do not want to join NS, but the main cause is I do not want to leave my home sweet home. I prayed hard before the namelist out so that I will not get it. However, God knows what is the best for us. I was selected for NS. I am very sad and tried my very best to escape from joining NS, but I failed. Honestly, I had learned a lot in NS, you can refer to my NS Brings Benefitssssssssss post (<-- click) to know more.


此外,今天我
差一点把自己陷在车祸中了,这次我妈妈有在车内+.+。事情是这样的:
我载我妈妈去上班的路上,经过一条交通很顺畅的路,可以说是没有阻碍,每个人都快速驾驶。突然间,我前面那辆四轮车很快转去左边,一看,前面有一个塑胶东西(每次做路都会放,明示司机不可走那条路),那时我的车和那个东西的距离是半辆普通车的长度。我吓倒,头脑还没清醒,但,感谢主,我有很灵活的自然反应。我的脚赶快煞车,好让车子稍微变慢,手赶快把车闪到左车道(幸好左边没有冲着来的车)。以我那时的速度,如果撞到,后果真的不堪设想。感谢主!我们没有受伤。只是被我妈妈念了一会儿,但,她并没有下令不准我驾车。害... ...我领悟到真正聪明的人是不会快速驾驶的,因为他们爱惜生命,不会让自己白送性命。感谢主全然的保守=)。也许我很有效率的自然反应来自打乒乓吧!因为打乒乓反应通常要很快(除非是初学者就另当别论),你根本没有时间好好思考,球就过来了,你便得快点反击,你还没回过神,球又打回来了所以打乒乓讲究的是快速的正确反应。打乒乓就是这样。
差一点真的好险哦!

I brought my mum to work today and we almost meet with an accident. The inccident happened like this:
We were passing through a smooth road, not much traffic, the cars all drove in high speed, so am I. Suddenly, the four wheel in front of me turn to left side very quickly, then I realised there was a plastic obstacle(usually they will put that when men at work to tell the drivers not to use take that road) in front of my car, quite near, only half the car's length. I was shocked, brain was still blur. Thank God, He gave me a very quick reflec arc or quick reaction since I was borned. Before my brain ordered my hands and legs, one of my legs already pressed the break to slow down the car and my hands quickly turned the steering wheel to the left side so that my car will not crash on that piece of things(luckily there was no car coming from the left side of road). I cannot imagine what will happen if my car collided with the obstacle in a high speed. Thank God for protecting us fully. We did not get hurt but I was taught by my mum in the car, that was very kind of her because she did not immediately ordered me not to drive. Now then I realised, the smart people will not drive in high speed because they treasure their life. They will not want to lose their life like that. On the other hand, I think playing ping pong does help in training our automatic reaction. Playing ping pong need fast thinking and mind and also reaction ( but for the beginners are another story), you do not have sweet time to think, you have to be fast in taking over control the ball from opponent, after you beat the ball to the opponent, the ball will come back in no time. Well, that is ping pong. Almost...

在人的一生中的确有很多“差一点”,一不留意或差一步都会带来不一样的结局。多祷告吧!求神带领看顾。=)
Indeed, there are a lot of "almost" in our life, if we are not carefull or just that one step can really cause a lot of differences in life. Well, do pray more. Ask God to guide and take care of us. =)

Labels:


Comments:
Buddy, b careful when u driving o..haha^^
 
ok
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

Archives

January 2009   February 2009   March 2009   April 2009   May 2009   June 2009   July 2009   August 2009   September 2009   October 2009   November 2009   December 2009   January 2010   February 2010   March 2010   April 2010   May 2010   June 2010   July 2010   August 2010   September 2010   October 2010   November 2010   December 2010   January 2011   February 2011   March 2011   April 2011   May 2011   June 2011   July 2011  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]